گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین
سرخط خبرها

افزایش سفر‌های برون شهری مشهد با اتوبوس | جابجایی بیش از ۱۱ هزار مسافر از پایانه مسافربری

  • کد خبر: ۱۷۱۱۶۳
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
افزایش سفر‌های برون شهری مشهد با اتوبوس | جابجایی بیش از ۱۱ هزار مسافر از پایانه مسافربری
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از افزایش تعداد سفرهای برون شهری از مبداء مشهد در سال جاری خبر داد.

رضا صحراگرد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه سفر‌های برون شهری با ناوگان اتوبوسی افزایش یافته است گفت: این مسئله با توجه به شرایط کنونی ناوگان‌های هوایی و ریلی در سراسر کشور، امری طبیعی است، اما ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اتوبوس در کشور و افزایش تقاضای سفر، باید به نحوی برنامه ریزی صورت پذیرد که مشکلی برای تامین اتوبوس نداشته باشیم.

صحراگرد افزود: البته مدتی قبل با توجه به حجم تقاضای سفر در مسیر‌های تهران و اصفهان به ویژه در ایام شهادت امام جواد (ع)، مشکلاتی در تامین اتوبوس داشتیم. علت این مسئله نیز آن بود که مسافران اصفهانی به شکل سفر دربستی به مشهد مشرف شدند، اما برنامه بازگشت آن‌ها به گونه‌ای بود که در تامین اتوبوس و فروش بلیت قدری دچار مشکل شدیم که با همراهی برخی شرکت‌های همکار توانستیم مشکل تامین اتوبوس را برطرف کنیم.

افزایش قیمت بلیت های اتوبوس

صحراگرد با اشاره به افزایش قیمت‌ها در سال جاری عنوان کرد: پیش از تعطیلات نوروز، بحث افزایش قیمت‌ها مطرح بود و پیش بینی ها، افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌داد که شورای رقابت با افزایش ۲۹ درصدی قیمت‌ها موافقت کرد و پس از تعطیلات نوروز سال جاری این افزایش اعمال شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای افزایش قیمت ها، نظارت بر سامانه‌های فروش بلیت را انجام دادیم و پرونده‌های تخلفات رانندگان به کمیسیون ماده ۱۱ و شرکت‌های حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین نظارت در بخش پیش فروش بلیت‌ها نیز انجام گرفت تا شرکت‌ها لیست‌های درستی از مسافران ارائه دهند.

تملک ۸۰ درصدی ناوگان اتوبوسی مشهد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر اتوبوس‌های برون شهری فعال در پایانه مسافربری مشهد در تملک این اداره است توضیح داد: ۸۰ درصد از ناوگان فعال در مشهد در تملک همین شهر و استان است و فقط سرویس‌های مربوط به اصفهان متعلق به ما نیست.

وی با اشاره به آمار تردد مسافران از مبداء پایانه مشهد عنوان کرد: پایانه مسافربری مشهد روزانه ۱۱ هزار و ۸۳۰ مسافر را با ۵۲۴ دستگاه اتوبوس به اقصی نقاط کشور اعزام می‌کند.

صحراگرد ادامه داد: در کنار این آمار، مشهد دارای ۱۵۶۶ دستگاه اتوبوس، ۲۸۲۹ مینی بوس و ۱۵۸۷ سواری تاکسی رسمی می‌باشد که ۸، ۱۴۷ راننده دارای مجوز با این وسایل به مسافرین خدمت رسانی می‌کنند.

وی در پایان به مسیر‌های پر تردد برون شهری اشاره کرد و گفت: مسیر‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، شیراز و شهر‌های شمالی کشور در صدر مسیر‌های پر تردد ما از مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->